Bukowina2018 - Nieprzetarty Szlak Praga Południe

Bukowina Tatrzańska 2018

BUKOWINA TATRZAŃSKA

Piąty wyjazd po zdrowie.

Harcerze 161 WDH NS i 255 WDH NS uczestniczyli w
V dwutygodniowym biwaku rehabilitacyjnym w Bukowinie Tatrzańskiej 16 – 30 października 2018. Fundatorami wyjazdu byli nasi wypróbowani przyjaciele: Fundacja Ochrony Zdrowia Inwalidów z Warszawy, oraz Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

Wygodne warunki hotelowe, wyśmienite wyżywienie i doskonałe zabiegi zapewniło nam Centrum Rekreacji i Wypoczynku „Rysy.” Każdy z nas miał skorzystał z 27 zbiegów, które wzmocniły nasze nadwątlone zdrowie. Mieliśmy też okazję wziąć udział w zajęciach na basenie oraz siłowni. W trakcie biwaku, poznaliśmy wiele ciekawych miejsc. Byliśmy w Zakopanem na koncercie muzyki irlandzkiej, na Słowacji i w Ludźmierzu, Nowym Targu i Niedzicy. Bawiliśmy się na dyskotekach i wieczorku regionalnym. Spotkaliśmy wielu ciekawych ludzi związanych z turystyką i przewodnictwem tatrzańskim. Dzięki życzliwości Gminnego Ośrodka Kultury w Poroninie uczestniczyliśmy w warsztatach malowania na szkle. Odbyło się wiele kominków, wspólnych zabaw i gier. Mieliśmy też okazję zdobyć nowe sprawności związane z przyrodą i plastyką. Zrealizowaliśmy dwa zadania zespołowe: „A w górach już jesień…” oraz „Bukowina jaka cudna….” Odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie. Spotkaliśmy się na Krzeptówkach z kapelanem ZHP ks. hm. Wojciechem Jurkowskim. Niezapomniane chwile to wyprawa na Słowację. Zwiedziliśmy jaskinię Bielańską. Byliśmy w Popradzie, Lewoczy i Kieżmaroku. Naszych dwóch druhów złożyło przyrzeczenie harcerskie w nocnej scenerii bukowińskich lasów. Rehabilitanci zadbali o nasze zdrowie, serwując nam ok. 400 zabiegów, które na pewno przyczynią się do poprawy naszego zdrowia.

Dzięki zaangażowaniu kadry instruktorskiej Nieprzetartego Szlaku, kolejny raz nasi harcerze mogli wyjechać na turnus rehabilitacyjny. Dziękuję dh. Dh Lidii Skibie Silvie, Kornelii Dziewulskiej, pwd. Małgorzacie Rosie i Kacprowi Białemu za czas poświęcony naszym harcerzom.