161 WDH - Nieprzetarty Szlak Praga Południe

Przejdź do treści

OCYPEL -  HAL 2016

161 WDH
Już trzeci raz  harcerze ze 161 WDH „ Słoneczni Wędrowcy”  pod opieką druhen Joanny i Małgorzaty wypoczywali na obozie harcerskim w Ocyplu w terminie 5 – 18 lipca 2016 roku. Wszyscy zmieściliśmy się w naszej bazie „Nieprzetartego Szlaku”: 4 harcerki w  kontenerze, 9 harcerzy w 2 pokojach w wagonie, kadra testowała nowy domek ( ufundowany przez TVP), a druhowie Adam i Krzysztof – mieszkali w „Sikoniówce”. W tym roku mieliśmy już swój kontener sanitarny z trzema umywalkami, prysznicami i toaletami !
Pogoda była ładna, chociaż tylko 2 razy kąpaliśmy się w jeziorze i raz z pieszej wycieczki do Wdy, wróciliśmy zupełnie przemoczeni.
Otwarcie obozu było uroczyste, zastępy: Tęczowe Motylki, Latające Nietoperze, Grające Świerszcze stawiły się  w mundurach na apelu, a potem spędzili wieczór przy płonącym ognisku obrzędowym.
Na obozie odpoczywaliśmy bardzo aktywnie  uczestnicząc indywidualnie lub grupowo w rozgrywkach, zawodach i konkursach sportowych. Każdego dnia były elementy harcerskie: piosenki harcerskie, harcoteki, zwiady, prace na rzecz bazy.
W ciągu 2 tygodni obozu mieliśmy wiele wycieczek pieszych, np. dookoła jeziora Ocypel Wielki, nad Jezioro Święte, do leśniczego i Wdy. Uczestniczyliśmy w życiu kulturalnym Ocypla: zwiedzaliśmy Izbę Regionalną, bawiliśmy się z mieszkańcami na zabawie i Święcie Ryby.
Mieliśmy 3 wycieczki autokarowe! W Gniewie zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki, W Tczewie- Muzeum Wisły, Fabrykę Sztuk i piękny rynek Starego Miasta. Wspaniała wycieczka była do Trójmiasta! W Gdyni zwiedzaliśmy żaglowiec Dar Pomorza oraz okręt wojenny Błyskawica. W Sopocie spacerowaliśmy po molo i brzegiem morza i podziwialiśmy Krzywy Domek. A w Gdańsku spotkaliśmy naszego znajomego Pirata i miło spędziliśmy czas na Starówce.
Dziękujemy dh. komendantce Krystynie, Pani Zosi i Panu Jerzemu oraz druhom Adamowi i Krzysztofowi, a także Pani Mariannie  - dzięki którym mogliśmy dobrze bawić się i wypoczywać w Ocyplu -  „Słoneczni Wędrowcy”  CZUWAJ !!!