Wisła 2019 - Nieprzetarty Szlak Praga Południe

Wyjazd rehabilitacyjno-wypoczynkowy
Wisła 2019

WISŁA 2019

Biwak rehabilitacyjny  Namiestnictwa Drużyn Nieprzetartego Szlaku w dniach 22 października - 4 listopada 2019
Właśnie wczoraj wieczorem wróciliśmy z dwutygodniowego biwaku – turnusu rehabilitacyjnego w Wiśle. Po raz szósty harcerze drużyn Nieprzetartego Szlaku na zaproszenie Fundacji Ochrony Zdrowia Inwalidów mieli okazję wzmacniać swe zdrowie i wypoczywać w Centrum Rehabilitacji i Rekreacji JUBILAT.  Uczestniczyliśmy w codziennych zabiegach rehabilitacyjnych zleconych przez lekarza. Korzystaliśmy z basenu, tężni solankowej, siłowni. Nie zabrakło nam czasu na realizację zadań  zespołowych ,,Góry nasze ,góry...’i ,,Pani Jesień”.   W trakcie realizacji zadań odwiedziliśmy muzeum wsi Beskidzkiej w Wiśle, Galerię Adama Małysza, rezydencję Prezydenta R.P., Chatę Kawuloka, Centrum Koronkarskie w Koniakowie, skocznię im. Adama Małysza w Wiśle -  Malince, Centrum Pasterskie  w Koniakowie. Mieliśmy okazję uczestniczyć w dwóch koncertach muzyki góralskiej.  W trakcie wypraw poznawaliśmy otaczającą nas przyrodę, wykonaliśmy zielniki, każdy z nas popracował na rzecz centrum i otaczającej nas przyrody.  Byliśmy także na dwóch wycieczkach całodniowych. Cieszyn i Czeski Cieszyn. Przepiękne rynki, ratusz, Wzgórze Zamkowe, Wieża Piastowska.  Nowy Jicin i malowniczy rynek, jedyne w świecie Muzeum Kapeluszy i tam świetna zabawa z przymierzaniem dziesiątek kapeluszy, oraz interaktywne muzeum gen. Loudrona z  obrazem bitwy. Zwiedziliśmy Muzeum starych samochodów w Kopriwnicy, a tam, Powóz  bez koni”-pierwszy samochód wyprodukowany w 1897 roku w Austro-Węgrzech, samochody ,,Tatra’’ różne silniki, samoloty oraz ciężarówki różnego typu. W Beskidzie Śląsko-Morawskim  zwiedziliśmy przepiękne miasteczko Stramberk słynące  piernikowych ciastek-smakowitych strambereckich uszów i wyprawa do górskiej jaskini. Ostatnią niedzielę naszego pobytu odwiedziliśmy Wadowice a w nich nowoczesną multimedialną wystawę ukazującą w wyjątkowy sposób  Jana Pawła II, jego naukę i przesłanie. Przechodząc przez 16 stref na czterech kondygnacjach poznaliśmy kolejne etapy życia Karola Wojtyły-Jana Pawła  II. Wadowice to piękne miasteczko w Beskidach –miejsce gdzie dla Jana Pawła II, jak sam mówił, WSZYSTKO SIĘ ZACZĘŁO ! .  Kalwaria Zebrzydowska i Klasztor O. Bernardynów.  Tu co roku odbywa się Droga Krzyżowa w której uczestniczy  kilkaset tysięcy pątników idąc przez poszczególne stacje rozrzucone między Lanckoroną ,Brodami i  Kalwarią. 1 listopada odwiedziliśmy cmentarz i uporządkowaliśmy zapomniane groby zapalając również znicze. Zapaliliśmy również znicze w miejscu pamięci narodowej. Wieczorem odbył się kolejny kominek poświęcony harcerzom Szarych Szeregów.  W ostatnim dniu podziękowaliśmy wszystkim pracownikom za wspaniały pobyt, doskonałe jedzonko a także za super opiekę medyczną i zabiegi.  Podziękowaliśmy również naszym druhnom: Lidii Skibie Silwie, Małgosi Rosie, Joasi Legdowicz i Grażynie Wyszomierskiej, które poświęciły swój czas nam. Nie zapomnieliśmy o przesłaniu pozdrowień naszym sponsorom Prezesowi Zarządu Fundacji Zdrowia Inwalidów Panu Kazimierzowi Kuciowi. Fundacja od 2014 roku zaprasza do swoich centrów i sanatoriów / 2014 Wisła,2015 Bukowina Tatrzańska,2016 Krynica Zdrój ,2017 Świnoujście,2018 Bukowina Tatrzańska,2019 Wisła.  W turnusach wzięło dotychczas udział 159 zuchów i harcerzy naszych drużyn. Bezpłatny transport zapewnia nam Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.  Dzięki  przyjaciołom i naszej Fundacji INNE SPOJRZENIE ż możemy uczyć się , ratować nasze zdrowie i poznawać nasz przepiękny kraj.