Bukowina 2015 - Nieprzetarty Szlak Praga Południe

Pobyt rehabilitacyjno-wypoczynkowy
Bukowina 2015
BUKOWINA JAKA CUDNA......
To już nasz drugi wyjazd po zdrowie dzięki Zarządowi Fundacji Ochrony Zdrowia Inwalidów w Warszawie oraz Panu Generałowi Mieczysławowi Gocułowi, Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. W 2014 roku byliśmy w Wiśle natomiast w tym roku mogliśmy się wspaniale bawić,wypoczywać i nabierać sił w Centrum Rehabilitacji i Rekreacji ,,RYSY” w Bukowinie Tatrzańskiej. W trakcie naszego pobytu, w okresie od 11-25 października 2015, realizowaliśmy dwa zadania zespołowe.
W ramach zadania BUKOWINA JAKA CUDNA.... braliśmy udział w wycieczkach pieszych i autokarowych. Dwa razy odwiedziliśmy Zakopane, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, zabytkowy cmentarzyk ,,Na Pęksowym Brzyzku" oraz Krupówki na których mieliśmy okazję podziwiać i kupować regionalne wyroby. Podczas wycieczki do Niedzicy zwiedzaliśmy zamek, zaporę oraz w park miniatur Podhala. Na kolejnym wyjeździe zobaczyliśmy sanktuarium Matki Boskiej Ludźmierskiej Gaździny Podhala w Ludźmierzu a także przechadzaliśmy się pomiędzy straganami w Nowym targu. Byliśmy również na wyprawie zagranicznej do Słowacji. Przepiękne Tatry Słowackie podziwialiśmy w Szczyrbskim Plesie i Starym Smokowcu. Obejrzeliśmy fantastyczne nacieki jaskiniowe, powstałe w Jaskini Vażeckiej koło Popradu. Nogi poniosły nas do Gliczarowa, schroniska na Głodówce, Brzegów i innych okolicznych miejscowości. W ramach wieczoru regionalnego bawiliśmy przy dźwiękach kapeli góralskiej oraz poznaliśmy góralskie stroje i smaczne, regionalne potrawy. Był to niezapomniany wieczór. Wiele godzin spędziliśmy obcując z przyrodą, poznając jej piękno i tajemnice. W trakcie naszych wypraw powstały wspaniałe zielniki. W ramach drugiego zadania ,,A w górach już jesień ...“ wykonaliśmy przepiękne prace plastyczne o Pani Jesieni. Braliśmy także udział w warsztatach plastycznych, haftu, gier i zabaw w zastępie harcerskim, decupage, wokalnych. Do domy przywieźliśmy własnoręcznie zrobione korale oraz prace wykonane na regionalnych zajęciach malowania na szkle. Nie zabrakło nam czasu na zabiegi rehabilitacyjne. Każdy z nas codziennie uczestniczył w dwóch indywidualnych zabiegach i trzecim grupowym, którym była gimnastyka w wodzie w przepięknym basenie naszego ośrodka. Wieczorami po warsztatach odbywały się kominki. Stworzyliśmy bardzo ładne kalendarze ilustrujące codzienny pobyt uczestniczących w obozie drużyn: 161 WDH im.Krystyny Krahelskiej ,,Słonecznych Wędrowców”,426 WDH ,,Plomieni”oraz 427 WDH. Bawiliśmy się na dyskotekach. Było super. Piętnaście dni przeleciało nam bardzo szybko. Na ostatnim kominku podziękowaliśmy naszym Druhnom : Agnieszce Witkowskiej, Zenonie Sikorska, Zofii Rosłaniec, Ewie Borkowska, Joannie Legdowicz, Kornelii Dziewulskiej za to że chciały z nami być. Będziemy mieli co wspominać. Gorące słowa a podziękowań kierujemy do naszych sponsorów. Dziękujemy Pani dr Grażynie Andrzejewskiej –Sroczyńskiej Prezes Zarządu Fundacji Ochrony Zdrowia Inwalidów, Panu Kazimierzowi Kuciowi Wiceprezesowi a także Panu Generałowi Mieczysławowi Gocułowi Szefowi Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. ,,Przy innym ogniu w inną noc ,do zobaczenia znów .” Uczestnicy obozu