Krynica 2022 - Nieprzetarty Szlak Praga Południe

Pobyt rehabilitacyjno-wypoczynkowy
Krynica Zdrój 2021
„Jesien w górach”

To już ósmy wyjazd na biwak rehabilitacyjny (Wisła 2014, 2018, Krynica 2016, 2022, Bukowina Tatrzańska 2015, 2019, Świnoujście 2017, Ciechocinek 2021).

W dniach 17 – 31.10.2022 r. w sanatorium uzdrowiskowym „Zgoda”, uczestniczyły w nim 2 Szczep ZHP Jerzyki z Leszna, 161 WDH NS Słoneczni wędrowcy, 419 WDH NS Leśne bractwo. i 426 WDH NS Płomienie.

Tym razem była to przepiękna Krynica Zdrój. Krynica to miasto Jana Kiepury, Nikifora Krynickiego, a także Forów Ekonomicznych. W jesiennej scenerii mieliśmy okazję uczestniczyć w naszym biwaku po zdrowie.
Fundatorem naszych biwaków jest Fundacja Ochrony Zdrowia Inwalidów, a transport zapewniło nam Ministerstwo Obrony Narodowej.

W trakcie tegorocznego biwaku oprócz codziennych zabiegów rehabilitacyjnych mieliśmy okazję zdobywać dwa tropy:” Spotkanie z kulturą” oraz ”Góry moje góry”. W trakcie realizacji tropów uczestniczyliśmy w wielu wycieczkach i wyprawach.

Razem z przewodnikiem poznaliśmy Krynicę Zdrój, odwiedziliśmy muzeum Nikifora i muzeum zabawek. Odbyliśmy wyprawę kolejką zębatą na Górę Parkową skąd podziwialiśmy Krynicę. Mieliśmy też okazję odbyć podróż kolejką gondolową na Jaworzynę Krynicką. Z Jaworzyny Krynickiej podziwialiśmy góry Beskidu Sądeckiego, a także ośnieżone nasze Tatry. Odwiedziliśmy Słowację, a w niej zamek w Starej Lubowni oraz urocze miasteczko Bardejów. Zwiedziliśmy również Muszynę oraz Stary Sącz. Nie zabrakło też miejsca na spotkanie z przyrodą. Poznaliśmy wiele roślin, a w ramach warsztatów wykonaliśmy karty do zielnika. Nie zabrakło też miejsca na spotkanie z kulturą. W ramach zadań tropów bawiliśmy się z kapelą góralską śpiewając piosenki, a także uczyliśmy się tańców ”Czarnych” górali. Uczestniczyliśmy w koncercie orkiestry zdrojowej, a także w koncercie kolorowych fontann. Wieczorem spotykaliśmy się na wspólnych kominkach, na których podsumowywaliśmy kolejne dni. W trakcie biwaku powstał kalendarz obrazujący każdy, przeżyty dzień.

Biwak mogliśmy przeprowadzić dzięki instruktorom: phm Elżbiecie Wachnik, phm Zofii Rosłaniec, pwd Małgorzacie Rosie, druhnie Joannie Jakubowskiej oraz naszym przyjaciołom: Małgorzacie Kołodziej i Mirosławowi Dybasiowi.

Mamy nadzieję, że w 2023 roku będziemy mieli okazję uczestniczyć w dziewiątej wyprawie po zdrowie .